Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

måndag 30 augusti 2010

Bokleverans med förhinder

Äntligen kom min efterlängtade bokleverans. Två paket på tillsammans 16 kilo avhämtades på närmsta Pressbyrå. Mannen i mitt liv bar pustande upp dyrgriparna till mitt kontor. Jag satte saxen i den första förseglingen och grävde ivrigt fram en bok som inte var min. Bredvid låg ytterligare en okänd titel. Med bultande hjärta öppnade jag paket nummer två. Det var fyllt till brädden med okända böcker. Vad gör man? Skrika lönar sig inte. Finns någon positiv tanke att ta till? Jo, men visst. Med god framförhållning blir det ingen katastrof (ännu).

2 kommentarer:

  1. Ja ibland måste man bara vara kall! Är det ett par veckor kvar till bokmässan eller?...

    SvaraRadera
  2. Bokmässan startar den 23:e men före det ska jag ha min bokrelease ;-)

    SvaraRadera