Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

måndag 23 augusti 2010

Bokrondellen informerad


Äntligen lyckades jag söka fram mina påbörjade rader om boken på Bokrondellen. Man kan alltid be om hjälp men de jobbar nog inte på helgerna. Har fyllt på informationen om min "saga".


Kundtjänst, kackerlackor,vapen, vänskap och improvisation är viktiga ingredienser i denna berättelse om nutidens Afrika.

- Vem bryr sig om kundvård när det är krig? Den kvinnliga konsulten Gerd Malm reser till Angola för att sprida kunskap om det bästa sättet att behandla och behålla sina telekomkunder. Hon tar sig an uppdraget med öppet sinne och nyfikenhet men det sociala livet utarmas efterhand och verkligheten tränger sig alltför nära.

Ann-Catrin Malmlöf har tillbringat många år på resande fot som anställd på Telia och Telia Swedtel. Den första kontinenten som hon fick möjlighet att utforska var Afrika. Hennes erfarenheter och nyfikenhet på hur vardagen fungerar i andra länder inspirerade henne till att berätta om hur livet kan te sig för en kvinnlig konsult med världen som arbetsfält.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt spännande! Och när kommer boken ut?

    SvaraRadera
  2. Boken kommer att publiceras den 18 september i samband med min bokrelease på hemmaplan sedan går färden till Göteborg.

    SvaraRadera