Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

söndag 22 augusti 2010

Att vara ny bokförläggare

Att göra en detaljerad tidplan var en nyttig lärdom på kursen "Ge ut en bok på egen hand" med Ann Ljungberg. Det gör att man, nästan, undviker stress. Det är klart vad man bör och kan göra men ger också möjlighet att avstå från vissa aktiviteter om det innebär oro och risk för ett dåligt jobb. Verkligheten kan vara svår att råda över och då gäller det att omprioritera och vara flexibel. Det är också en styrka att avstå från vissa moment och lära sig av erfarenhet.
Det är så kul att vara ny och upptäcka hur det går till i bokbranschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar