Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

lördag 15 augusti 2015

Än är det sommar

Tankarna på manuset följer mig genom sommaren men konkret skrivande/redigerande blir det inte.
Nya rutiner och spännande upplevelser måste få ta plats och fylla livet idag. Resan till Albanien var mycket trevlig och lärorik så nu har jag gjort min personliga fotobok av den. Sedan har det varit kantarellplockning med mycket lyckat resultat som måste tas omhand och nu är det blåbärssäsong. Att umgås med familjen är också en viktig prioritering.
Men på söndag blir det mjukstart i samband med Världens längsta bokbord på Drottninggatan. Det blir min tredje gång och liksom förra året tillsammans med Författarcentrum. Sedan följer Författarkliniken med min "guru" Ann Ljungberg sista helgen i augusti som kommer att följas upp med en heldag i Gestaltning. Då ska mina skrivrutiner ha återgått i sina gamla hjulspår och satsningen på publicering av bok nummer 3 ska vara inom synhåll.
Ser fram emot en inspirerande höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar