Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

torsdag 25 juli 2013

Värmebölja

Det heta vädret innebär färre svamputflykter som borde öppna för mer skrivande men så enkelt är det inte. Det är andra och faktiskt viktigare familjeengagemang som jag prioriterar just nu.

Eftersom jag behöver veta att jag kan vara ensam utan avbrott flera timmar i taget vill jag inte påbörja skrivandet. Som jag nämnde sist är det enklare att passa på att läsa och lära. Nu senast är det Alice Munros novellsamling som inspirerar mig. Kan vara värt att ha i minnet inför nästa skrivprojekt som kan bli  resor med olika eller samma färdmedel.

Tål att fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar