Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

måndag 20 juni 2011

Utveckling av berättelsen

Genomgången av manuset har framskridit på ett bra och eftertänksamt sätt. Nu är det dags att fylla på med ett nytt spår som under dagen har börjat ta plats. En viktig person har trängt sig in och vill ha utrymme. Personens egenskaper och beteenden börjar ta form. Det kommer att bli spännande att följa utvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar