Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

måndag 27 juni 2011

Historien breder ut sig

Manuset blir fylligare för varje ny idé som dyker upp och, som jag hoppas, kommer att göra berättelsen mer levande. Jag är medveten om risken att den blir plottrig men kommer att begära hjälp av någon som inte läst min tidigare bok för att kunna vara mer neutral. Dessutom bör ju erfarenheten ständigt locka till nytänkande. Jag vill att mina böcker ska bli bättre för varje gång. Språket måste leva hela tiden. Har också gått med i gruppen "Språknördar". Undrar om jag blir helt insnöad eller bara uppiggad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar