Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

fredag 4 mars 2011

Ny energi

Efter ett flertal uppdrag i mitt ideella liv sitter jag åter i arbetsrummet. Datorn susar hemtrevligt och jag har redan kommit in i arbetet. En radikal åtgärd blev att stuva om inledningen som nu känns mer spännande och logisk.

Efter att ha läst några böcker med dålig kvalitet, trots kända författarnamn, känner jag nu för att dyka ner på djupet i mina själars personligheter och göra bättre beskrivningar.

Jag hör av mig igen lite senare under processen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar