Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

onsdag 20 maj 2015

Arbetet fortskrider

Spännande med det nya berättarperspektivet. Nu är det inte enbart "rättningar" och tillrättaläggningar efter lektörens synpunkter. Jag måste i stället koppla över till huvudpersonens tankevärld. Det känns verkligen som en nytändning även om jag måste göra mig av med en del texter där perspektivet blir fel. Nu ska ju Jaget vara med på allt. Även om jag inte underhåller det här mediet kan jag åtminstone använda det till möjlig reflektion i efterhand. Åter till manuset ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar