Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

torsdag 6 februari 2014

Fortsatt arbete

Nu har jag läst igenom den hemliga Businessplanen och blivit imponerad av den höga målsättningen. Det var något som jag kände i luften under det hektiska året jag var med i verksamheten men ändå inte helt hade "tagit in" eller kanske glömt bort. När livet går i hög fart tar man sig sällan tid att reflektera över vad som sker. Därför är det nyttigt att låta upplevelserna sjunka undan ett tag men det hade underlättat om jag hade skrivit ner mer om mina känslor under den tiden. Det jag hittar idag är mest fakta och med min bakgrund som "rapportskrivare" är det svårt att komma ner till och kunna beskriva människan i verkligheten.
Det sammansatta manuset har fått vila och det var nyttigt. Vid genomläsningen finns en del saker att ändra, skriva om och utöka. Nu tar jag itu med att berätta mer om affärsidén i form av sammanträden. I och med att snön och kylan har gjort ett uppehåll ska jag återvända till Nacka Strand för att känna in miljön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar