Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

söndag 2 oktober 2011

Korrläsning

Nu är jag i full gång med att läsa korrektur. Eftersom satsytan är ganska smal, läsvänlig, blir det många avstavningar att notera och korrigera. Samtidigt läser jag texten högt, som så många gånger förr, för att "höra" eventuella felaktigheter. Än så länge har det gått bra. Det gäller dock att vara skärpt. Sedan är det ju för sent att ångra sig. Känns skönt med lite riktigt "handarbete" efter alla tankemödor. Nu är jag återigen på rätt väg. Det är underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar