Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

måndag 17 januari 2011

Diversearbetaren

Att vara bokförläggare innebär att göra allt. Åtminstone tills du har blivit framgångsrik och kan anställa några personer för att utföra vissa uppdrag.

Men det innebär också en stimulerande lärotid. I lördags observerade jag hur en författare, en förläggare och en bokhandlare hanterade en informationsaktivitet på Saltsjöbadens bibliotek. Provade på att göra några framstötar med min bok men de var bara artigt intresserade.

Nu gäller det att ta nya tag och åka dit igen med en hög böcker. Bokföringen är under kontroll och kontrollbesked med skatteinbetalningsschema har anlänt med posten. Hålla koll på lånefrekvensen av min bok på de två (av fyra) biblioteken i Nacka som har den. Delta i evenemang där min bok kommer att vara lotterivinst. Skriva till gamla bekanta för att upplysa om min bok. Det är mycket nu.
Men snart, snart, snart ska jag kasta mig över nästa manus. Ska bara ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar