Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

onsdag 6 augusti 2014

Grundmanus klart

Jag klarade av att hitta en bra avslutning som känns helt rätt. Vissa finjusteringar kommer aldrig att ta slut enligt erfarna författare men det viktigaste är att få en oberoende läsare som kan ge tips på förbättringar. I slutet av veckan skickar jag in manuset till Författarcentrums lektörstjänst. Ska bli spännande att få ett professionellt utlåtande.

I avvaktan på det planerar jag nu inför diverse försäljningsaktiviteter och marknadsföring inför bokmässan. Jag "hoppade på" ett erbjudande om en liten ruta på metro.se till ett billigt pris men så fick jag en faktura på ett större belopp och felaktigt adresserat. Ska bli spännande att se fortsättningen och om det ger något resultat. Måste välja ut ett stycke från Colombiaboken som jag ska läsa vid ett frukostevenemang på en Författarscen sista dagen på Bokmässan.
Det kommer att bli en spännande höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar