Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

onsdag 11 juni 2014

Bra flyt

Är nöjd med hur bok nummer tre utvecklar sig även om jag blev rädd häromdagen när jag insåg att jag har skapat en tidsmarkör i bok nr. 2 som kan slå tillbaka på trean. Men nu är jag lugn det var bra att jag upptäckte det före läsarna. Skriver och gör research kontinuerligt.
Min broschyr känns fräsch och kommer till användning i flera sammanhang. Bra att den är även innehåller en piska för mig och blir en bra fortsättning på ev.diskussioner om "hur går det med din nästa bok?" då är det ett lämpligt tillfälle att hala fram ett ex. och dela ut.
Jag har anmält mig som talare/uppläsare på Bok & Biblioteksmässan både hos Författarcentrum och Egenutgivarna.
Jag har även anmält mig till en tävling: Indie Book Awards där jag presenterar Colombiaboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar