Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

lördag 10 december 2011

Pressen på G

När jag skriver Press är det med det positiva budskapet att jag blivit kallad till intervju på tidningen Kollega. Det började redan i somras när jag läste om hur det är att jobba utomlands. Då skickade jag information om min Angola-bok och frågade om de var intresserade av min erfarenhet. Sedan dröjde det fram till nu eftersom reportern varit tjänstledig men hon var mycket intresserad. Nu har hon läst första boken och vill träffa mig snarast. Det blir i veckan.

Dessutom har jag kontaktat DN Jobb och Karriär i samma ärende där jag också fick önskemål om att sända över min senaste bok, den om Colombia. Väntar med spänning att få svar därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar