Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

söndag 15 maj 2011

Trög start

Det är så mycket som pockar på att bli nedskrivet bl.a. berättelser om änkornas gripande livsöden under oroligheterna i Guatemalas bergsområden.

Nöjsamt skriveri om barnbarns uttryck och samspel i sandlådan.

Men Colombiamanuset ligger hela tiden i bakgrunden och gror. Har fått viktig input som måste få sin rätta plats. Men den där Luther sitter hela tiden och pockar på synligt resultat i form av antal tecken. Vän eller fiende? Störningsmoment eller en bra "påputtare"? Ja,ja jag ska lyda, snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar