Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

tisdag 31 maj 2011

Lägesrapport

Har tillbringat förmiddagen i lugn och ro på biblioteket. Härligt sommarväder gör att det är tyst och lugnt inne. Hittade en hel del bra saker att justera i manuset. Själva korrigeringsjobbet kan göras lite nu och då. Men fortsättning av manusgenomgången är inplanerad sedan behövs både nya läsarröster och ett proffs för att upptäcka förbättringsmöjligheter.

Jag har redan börjat spåna på ett tänkbart omslag vad gäller framsidans bildkollage men mycket återstår. Behövs säker ett proffs med "bra" ögon. Tidplanen får fortsätta att vara öppen även om det ibland kan vara bra med piska men den får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar