Välkommen till Ann-Catrins skrivarblogg

Här kommer du att få läsa om mitt skrivande och mina bokprojekt. Bokförlaget AML startade jag våren 2010 för att kunna presentera min första bok "En kvinnlig konsult på uppdrag i Angola" på Bokmässan i Göteborg. Temat var ju Afrika och det har blivit mitt tema för hela året. Boken kan beställas både i nätbokhandeln och hos andra bokhandlare samt efterfrågas hos biblioteken i hela Sverige.

onsdag 29 september 2010

Åter från Bokmässan

Årets Bokmässa hade temat Afrika. Det var anledningen till att jag satsat på att vara där för att visa upp min bok. Jag delade monter med fyra andra egenutgivare. Tyvärr var vår placering inte optimal med tanke på våra målgrupper. Jag tog med några böcker varje gång jag tog en tur runt i mässlokalerna och speciellt upp till Internationella Torget. Fick chansen att delta i några intressanta seminarier med en angolansk barnboksförfattare, flera andra afrikanska författare och Anna Koblanck från Sydafrika. Tillbringade mesta tiden i vår monter där jag sålde och signerade min bok.

Innan jag for till mässan hann jag först ha mitt releaseparty med ett femtiotal gäster. Det var en trevlig eftermiddag och jag fick mycket positiv uppmärksamhet.

1 kommentar:

  1. Hoppas du haft en rolig vecka, jag är mycket avundsjuk! - jag som aldrig varit på bokmässan alls. (Och jag som tycker så mycket om böcker.)
    Om du har någon bok kvar kan du väl skicka en till mig, med en faktura i eller hur du vill - så får jag läsa den!

    SvaraRadera